כבוד למגזר: תלמיד סרוג זכה באתגר של הניו יורק טיימס
אהרון ולדמן, תלמיד הישיבה התיכונית אור תורה נווה שמואל באפרת זכה באתגר אוצר המלים של הניו יורק טיימס, כשסיפור קצר בן 50 מילים שכתב פורסם באתר העיתון. "הופתעתי מאוד לשמוע שזכיתי, ומהתגובות שקיבלתי הבנתי את המשמעות והחשיבות של הזכייה".
כבוד למגזר. אהרון ולדמן, תלמיד כתה יא' בישיבה התיכונית נווה שמואל באפרת, שבפיקוח המנהל לחינוך התיישבותי ופנימייתי במשרד החינוך, זכה בתחרות אוצר המלים של הניו יורק טיימס לחודש ינואר.
הסיפור שכתב אהרון פורסם באתר העיתון בשבוע שעבר, כאחד משמונה זוכים מבין מאות סיפורים שכתבו תלמידים מרחבי העולם שנענו לאתגר.
על קיום התחרות שמע לראשונה יהושע דוקר, מורה למקצוע האנגלית בישיבה. "אמי, המתגוררת בארצות הברית, ספרה לי על התחרות, וחשבתי שהיא עשויה להיות אתגר שיעניין את התלמידים שלי", הוא מספר. "הסיפור של אהרון היה טוב מאוד, אך מאות הסיפורים שהועלו לאתר התחרות היוו תחרות קשה".
מדי חודש עורך העיתון תחרות כתיבה שמיועדת לתלמידי תיכון מכל העולם , ומטרתה לאתגר את שליטתם באוצר מלים בשפה האנגלית, במשימות כתיבה שונות ולפי כללים הנקבעים מראש.
המשימה של חודש ינואר הזמינה את התלמידים לכתוב סיפור קצר בן 50 מלים בדיוק, שיכלול מלים שנקבעו על ידי עורכי התחרות כאוצר המלים של החודש. כהכנה לכתיבת הסיפורים הוצע לתלמידים לקרא באתר הניו יורק טיימס כתבות ומאמרים הכוללים מלים אלה כדי לקבל השראה לשימוש בהן. "ההשתתפות בתחרות הייתה עבורי אתגר מהנה שרציתי לבדוק אם אוכל לעמוד בו", אומר אהרון, "הופתעתי מאוד לשמוע שזכיתי, ומהתגובות שקיבלתי הבנתי את המשמעות והחשיבות של הזכייה".
"זכייה מכובדת מאוד", בירכה ג'ודי סגל, המפקחת על הוראת האנגלית במינהל לחינוך התיישבותי ופנימייתי. "השתתפות בתחרויות בינלאומיות בשפה האנגלית היא כלי ללמידה יצירתית גלובלית ששואפת למצוינות, למידה שמאפיינת את הוראת מקצוע האנגלית במנהל לחינוך התיישבותי".
הסיפור הקצר שכתב אהרון והמילים המודגשות הן מילות החובה
The project was BESET with problems from the get-go. This was INEVITABLE after I TERSELY commented to my partner “you are the BANE of my existence.” This appeared to offend him, but the crisis was averted. The tension subsided after COPIOUS apologies, and we returned to our previously PRISTINE relationship.